Proč dělat dobré skutky

Jednou jsem při své pravidelné víkendové procházce přemýšlela, jestli dělám dobré skutky. Ano dělám, ale nevím, jestli dostatečně. Asi ne, když o tom pochybuji:-)

A to bych nebyla já, abych se do něčeho nezakousla pořádně.

J6088729-dobry-skuteká vím, já vím. Dobré skutky bychom měli dělat automaticky, sensitivně, každý den, bez ohledu na počasí. Jenže ne vždycky to prostě jde. Takže co jsem (ne)udělala. Šla jsem a koupila si krásný bloček a nové pero. Do bločku jsem se rozhodla si zapisovat ty dobré skutky. Jak už jsem psala, mělo by to být automaticky, ale proč si to nepřipomínat a trochu si nepomoct, že? Třeba si ten blok otevřu za pár let a budu s úsměvem na rtech vzpomínat, jak jsem pomohla nějaké paní s těžkou taškou.

Kolikrát totiž jdu po ulici, nebo nakupuju, a kolem sebe vidím lidi, kteří očividně potřebují pomoct, ale kolemjdoucí je přehlížejí, přecházejí,… Třeba právě paní s těžkou taškou, slepec přecházející přes silnici, pán, kterému chybí dvě koruny u pokladny…

Jsou to maličkosti, ale maličkosti tvoří celek, jak jistě víme. A jak jinak udělat tenhle svět krásnější, než tak, že na sebe budeme milí a budeme si pomáhat? Takže až příště půjdete a uvidíte, že můžete někde přiložit ruku k dílu, udělejte to. Uděláte tím radost nejen sobě, ale i dotyčnému.

 

Zanechat Odpověď

